måndag 13 juli 2009

veterinärbesiktining

Idag var det dags för veterinärbesikting utav valparna. Vi hade tid kl 16,00 och Uffe var med som en hjälpande hand. Alla valparna besiktigades helt utan anmärkning och han tyckte det var jättefina valpar. Valparna sov i buren när vi åkte dit sov tills de blev undersökta sa inte ett ljud under varken vaccinering eller chipmärkning. De var hur lugna och fina som helst och viftade på svansen. Efter de var klara tog Uffe dem i famnen och gick rundor och gosade med dem en stund innan de fick komma tillbaka in i buren. Allt för att det skulle bli så odramatiskt som möjligt och vad gjorde de i buren ? jo la sig ned och somnade tills vi kom hem då fick de springa av sig i trädgården. Imorse när jag gick upp möttes jag av två glada valpar Kicki och Dixie som tagit sig ur valphagen och hade hur kul som helst. De blir vildare och vildare för var dag. De fick också följa med mig till jobbet en stund . Jag jobbar på ett äldreboende. Behöver jag säga att de blev populära? 5 glada valpar som sprang omkring både pensionärer och personal blev betydligt gladare. Gick in med dem till flera och så glada de blev en dam tog mig i handen och tackade så mycket hon var så glad över att få hälsa på dem. Min lilla mormor riktigt kindgosade med dem. man blir varm i hjärtat när man ser vilken glädje de sprider=) Så idag har det hänt mycket för dem och ikväll är de så trötta. Jag kan inte fatta att imorgon börjar de flytta!!
Först ut var Kicki att chipmärkas
Tänder och gom helt ok
Sen var det Dixies tur
hjärta och lungor låter bra
ochså var det Castors tur
Bägge tetiklarna på plats
Freijas tur
Lungorna låter bra
sist och minst lilla Orion
även hon helt perfekt

1 kommentar:

  1. Kan tänka mej att dom var poppis på jobbet. Hade med mej Anton i helgen när jag jobbade, tantern blir verkligen livade. Nu har jag semester. Så himla skönt. Grattis till 1:a priset i helgen. Jätte kul.

    SvaraRadera