tisdag 7 juli 2009

7 veckor












7 veckors vikten
Orion/Monki 2105 g
Castor 2577 g
Mira/Dixie 2160
Vega/Freija 2465 g
Lyra/Kicki 2326 g

De ökar ungerfär lika mycket förutom Castor som tagit ett litet skutt och gått om Freija. Men de äter bra rör sig mycket och är perfekta i hullet precis som det ska vara. De har också blivit avmaskade för tredje gången idag.Idag var det kul att stoppa in minneskortet för det är Mikaela som varit fotograf idag. Lite valpbesök har det också blivit vår cockerkompis Malin har varit här och beundrat det små.Vår telefon har varit ovanligt tyst de senaste dagarna och när en kompis påstod att hon ringt flera gånger när jag varit hemma fick jag undersöka saken och se där hade varit små valpar framme och dragit i sladdarna så nu är det sladdskydd som gäller.La ut lite nya leksaker åt dem idag eller rättare sagt några från Caspians låda favoriten var en lång tygbit som jag knutit en massa knutar på den hade de riktigt dragkamp med och sen låg tre stycken på rad och tuggade på den. Billigt kul och bra. Ett annat favoritställe är kylskåpet. Det går inte att öppna dörren förrän man har ett gänghundar på väg in. Luktar gott tror jag.

Stolt storebror
Tindra håller koll lägg märke till hur djup hålan är hon litter i minnen från förra årets valpkull


Kicki



Dixie



Kolla tänderna!



Snart kommer jag matte. Skynda er hem från Rhodos!






Monki




Mamma Tindra med sina godingar


Caspian håller koll nog lite avis vill gärna vara med och busa


Monki


Castor

Tjoho snart kommer jag till er i Norge!!









3 kommentarer:

  1. Åååååh, så fina de är!!! Allihop!

    SvaraRadera
  2. Jättefina, gissar att Castor blir kvar hos er... ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag kommer, jag kommer!!!!!!!!!!!! Puss på dig Freija :)

    SvaraRadera