lördag 18 juli 2009

Lördag


Idag blev det sovmorgon ända till kl 6! Det åskade så jättemycket att jag inte vågade krypa i säng igen förrän framåt 7 och då följde valparna med in och somnade i sovrummet och tro det eller ej vi somnade om till kl 9,30!!!! Hade nog trott att hundarna hemma skulle visa mer saknad efter sina syskon men de anpassarsig bra. Castor har blivit mitt lilla häftplåster som följer mig troget och lilla Orion är full av upptåg och bus. Har tagit över Freijas plats på det.De leker och vill gärna vara nära Tindra och Caspian och går gärna och lägger sig antingen på Tindras plats under vår säng eller i Caspians bia bädd. Tindra har inte varit ett dugg deppig denna gången heller vilket jag tycker är skönt för henne.Idag har de fått följa med hem till svärmor själva utan annat "vuxen" stöd och som vanligt fixade de det galant. På hemvägen hämtade vi Mickan som varit på semester med pojkvännen och hon tyckte de blivit så stora på en vecka. Jag har också fått mail med jättefina bilder på Kickis första dag i Norge. Allt hade gått bra på hemresan och hon hade sovit hela vägen hem. Hon hade funnit sig väl tillrätta i sitt nya land och i sin nya familj . Jag blir så glad i hjärtat när jag läser om hur fint "mina" valpar fått det.

1 kommentar:

  1. VAD TUSAN!!! sova till 9.30....Freija vill äta 04,30 det matvraket...fniss...sen när matte piggnat till DÅ somnar hon om...flin...Men vi har det UNDERBART med vår goa lilla busiga morgonhungriga valp :)

    Kul att det gått bra för den lilla "norska jäntan" oxå :)

    SvaraRadera