onsdag 15 juli 2009

Dygn 57


Ja hur har då valparna och Tindra tagit Dixies flytt? Ingen större skillnad faktiskt. Trodde kanske att Tindra skulle bli lite deppig som i fjol när de flyttade men hon har inte alls visat något.Är piggare än någonsin och busar på för fullt med både Caspian och valpar. De tsom har märkts är väl att de leker två och två och går ofta i väg i par. Varit väldigt lugna idag och kelna. Castor har följt mig i hälarna vart jag gått och la sig i köket vid mina fötter när jag lagade middag. Gunilla har varit på valpmys idag och de stannade mer än gärna i famnen för att bli kelade. Vi har numera dörren öppen ut så valparna går ut och in som de vill. Vi har ju inhägnat trädgården och vi har ju givetvis koll på dem. Men de uppskattar friheten. Uffe var inte så glad på dem i morse. När jag skulle ta tidiga morgonpromenaden med Tindra och Caspian så stängde jag in dem i sovrummet för att de inte skulle trassla in sig i koppel och ystra hundar men sen glömde jag öppna när jag gick och Uffe vaknade av 4 st små valpar som pep i högan sky och ville ut. Uffe har börjat sin ledighet och hade tänkt sig sovmorgon.Jag har precis klippt klor och tasshårFreija och Kicki som står på tur att flytta.Så snälla att hålla på med. Säger det igen vilka underbara valpar jag har!
Orion och Freija

Kicki gillar att sova i golfnätet
Så här trött blir man av att vara ute


Castor på spaning



Söta ,söta Freija mer och mer lik mamma Tindra som liten och halvsyster Nanna för varje dag som går.








1 kommentar: