måndag 22 juni 2009

Dygn 35

Världens bästa valpar=) Inatt har de fått sova i valphagen för första gången. Tindra som inte visste var hon skulle ligga nu när de inte sov i valplådan längre ville hon inte sova inne hos matte heller så hon la sig i köket precis mitt i mellan valpar och mig så hade hon kolla på bägge hållen.Ett ställe hon aldrig sover på annars då det är mattes sovrum gäller.Jag flyttade ju ut från valprummet i lördags och Tindra följde då med in och ville sova på sin vanliga plats men har gått i mellan för att hålla koll på natten. Jag har börjat vänja mig att bli väckt runt tre av hungriga valpar men inatt låg jag och lyssnade förgäves. Kl fem tassade jag upp för att kolal så allt var ok med dem och de sov allihopa så gott ända till kl sex. Hoppas det håller isig kan ju vara skönt för blivand valpköpare med hundar som inte vaknar och behöver ut på natten. Tindra var en sån valp som sov från elva på kvällen till morgonen . Deras magar är bättre idag också. Jag har haft ett mycket trevlig besök idag av världesn bästa uppfödare dvs Tindras uppfödare http://www.kennelcockett.se/ Birgitta med döttrar. Så kul att få visa upp sina små. Eftermiddagen gick så snabbt med en massa trevligt hundprat. En bra uppfödare är guld värd och mitt mål för mina valpköpare att jag ska vara det för dem också.

2 kommentarer:

  1. valp som sover hela natten vore gott...fniss...att du är en bra uppfödare tvivlar jag inte en sekund på :) Känner mig helt trygg och jag VET och KÄNNER att jag kan ringa om det är något jag undrar i framtiden eller behöver goda råd :)

    SvaraRadera
  2. Carina, det är du! Kunnig och stöttande - precis en sådan uppfödare man önskar sig och sin valp!
    Katarina

    SvaraRadera