tisdag 16 juni 2009

4 veckor

Veckans vikt:
Orion 1123g
Castor 1343 g
Mira 1169 g
Vega/Freija 1604 g
Lyra /Kicki 1400g Absolut största matvraken är Castor och Kicki.När jag sätter fram tallriken med uppblött torrfoder är de först fram och de sista som lämnar. Kickki vill gärna stå mitt i fatet och äta. Man skulle kunna tro att Freija är värst med tanke på vikten men hon är mer en hoppetossa är framme och tar lite sen busar man rundor tar ett varv och kollar in hur de andra äter sen en tugga till för att ta ett nytt varv runt. Men en väldigt godmodig valp som är nöjd med det mesta .










Nya besök i valplådan. Idag fick valpisarna besök av en liten kille som snart fyller år och han ville gärna byta sitt önskade lego mot en valp istället. Nyttigt med nya famnar och valparna finner sig väl till rätta. Daniel har nästan flyttat in i valphagen. Man ser honom knappt inte utan en valp i famnen. Annars rullar allt på helt lugnt och harmoniskt.Valparna har börjat busa mer och det är ibland "tuffa" tag de emellan riktiga brottningsmatcher även Tindra har så smått börjat återhämta sig tror jag har busat med Caspian både igår och idag.
4 veckors kort kommer imorgon.

2 kommentarer:

  1. Jag vill gärna byta plats med Daniel - har allvarlig valp-abstinens...vet inte varför jag fortsätter titta på bilderna...men kan inte låta bli!
    Jag hoppas du fortsätter som uppfödare så jag kan återkomma om ett par år...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det kan jag också tänka mig

    SvaraRadera