tisdag 30 juni 2009

6 veckor

6-veckors vikten

Orion 1723g

Castor 2157 g

Mira/Dixie 1823 g

Vega/Freia 2161 g

Lyra/Kicki 1960 g


Vart tar tiden vägen tänk redan 6 veckor.Snart är inte Freija störst längre Castor är på god väg att gå om men för alla valparna håller det på att plana ut i vikten och de är ganska jämna bara lilla Orion som har lite kvar. Idag har de fått utforska golven här inne och det var populärt som de sprang och Freija hittade genast en gardin att dra i. La ut några tidningar på golvet och gissa de gick på den och kissade. Nåt misstag skedde ju men tänk ändå vad d e kan. Tindras rispuff gillade dem ville helst vara i den allihopa samtidigt. Jag har börjat ge dem lite torrfoder som inte är uppblött bara för att de ska få lite mer att arbeta med när de tuggar och även det gillar dem. Men det verkar inte finnas någon dessa små godingar inte gillar.







3 kommentarer:

  1. Aha....dra i gardiner...är det något genetiskt drag ifrån Tindra eller??? Ceasar drog nämligen ner min köksgardin när han var på besök i lördags :)Längtar tills min lilla busa kommer hem :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad goa dom är! Synd att vi bor så långt ifrån annars hade jag kommit och gosat lite ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh, sådana små glada valpar!
    Krama dom från mig!

    SvaraRadera