tisdag 19 maj 2009

uppdatering

Förstod ju att något var på gång i går. Vid 00,35 beslöt jag att vi skulle byta sovrum och gå in i Mickans rum där valplådan är. Tindra la sig i lådan och jag på govet bredvid. Hon ville att jag skulle röra henne hela tiden men var väldigt lugn. Vi 02,30 märke jag att nu är det mer pågång och då ringde jag Gunilla som snabbt kom hit.Vi låg bredvid Tindra på golv och säng i dämpad belysning och man såg att Tindra hade rejäla värkar men fortfarande var hon väldigt rofylld. Rätt som det var sa Gunilla nu ändrade hon min och en kort stund senare såg vi att den första valpen kommit. Det var skum belysning,grå filt och en mörk sobel valp som var tvättad och klar av Tindra







Klockan var då 03,46. En tik var det och hon vägde som ni ser 357g


Tindra pysslade om och visste inte till sig av omsorg om den lilla.




20 minuter senare var det dags för nästa lilla liv att göra entre. kl 04,06Denna gång var det en stor och rejäl hane på 403 g



Sen tog hon lite paus till klockan var 05,31 Då kom ännu en stor tik på 375 g









Nu hade Tindra tre små liv att pyssla med. Så gick klockan. Gunilla och jag låg och halvsov. Mickan tittade in med jämna mellanrum och Uffe hade inte ens märkt vad som stod på förrän han kom upp och skulle till jobbet.





Så kl 06,18 var det dags igen då såg ännu en tik dagens ljus .Även denna stor 355 g.


När hon var född la Tindra sig till ro pysslade med sina små och visade alla tecken på att nu är det klart. Alla tog för sig kring matbordet och har mycket liv i sig. När klockan var åtta började våra ögon lock bli riktigt tunga och Gunilla åkte hem.Tindra gick ut och kissade och la sig sen till ro hos valparna.

Jag som skulle till doktorn kl 10,00 började göra mig iordning och ringde hem Uffe som kom med räkbaguette som smakade väldigt bra. Jag beslöt också för att ringa till min mormor och berätta. Sen skulle jag titta till dem lite i lådan och då var det något som inte stämde .Där var en mörk för mycket!Ännu en stor tik på 354 g låg och diade Tindra hur fin som helst.

Förvåningen var stor hos mig och Tindra visade upp henne hur stolt som helst.Vi tyckte nog att det kunde känts som om det fanns en till men det är ju inte lätt när man inte är så van att palpera magen.Uffe blev lite nervös om det skulle komma fler sen jag åkt men efter 5 var det stopp. Alldeles lagom många. Tindra är nu trött och ligger hos valparna ,tvättar dem och diar dem om vartannat och tar hand om dem på bästa sätt.

Vågar ännu inte färgbedöma dem utan väntar tills jag är helt säker.

Tack snälla Gunilla för inatt!

Kvaliten på bildern är inte de bästa men det var trötta ögon som tog dem.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!
    Gunilla smsade nyheten till mig på jobb igår :)
    Så kul att allt gått bra, 5 härliga små liv.
    Kram Sandra
    (Gunillas kompis)

    SvaraRadera
  2. Tihi...jag tror oxå att Zamantha vill ha en cocker till kompis :)

    SvaraRadera