måndag 25 maj 2009

Dygn7

Igår kväll blev jag lite bekymrad över Tindra då jag tempade henne. Brukar morgontempa henne men eftersom jag var iväg igår fick det bli på kvällen. Tempen visade 39,1 mot 38,4 i vanliga fall. Men Tindra var pigg ,åt och drack som hon skulle och visade inget att hon inte skulle må bra men de som känner mig vet att jag inte nonchalerar en sådan grej utan jag ringde givetvis djursjukhuset direkt för att kolla. Men det var ingen fara alls utan helt normalt med en högre temp på kvällen. Men det känns ändå tryggt att kolla upp.Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.Imorse var den 38,4 igen. Inatt har jag hört Orion flera gånger när hon uttryckt sitt missnöje över att inte få som hon vill. En viljestark ung dam. Men till största delen är det äta och sova som gäller för dem allihopa. Tindra lämnar valprummet mer och mer men med ständig koll. Jag har börjat jobba idag och det har fungerat utmärkt. Jobbar ju bara 4 timmar och Daniel är hemma och har lite koll. Gunilla kom ner en sväng och valpmyste vilket bara är trevligt. Är man "moster" så är man.


Vega myser
Orion ochCastor Puss på dig brossan


Lyra visar tjocka magen





Lyra igen


Närbild på Vega

Och som avslutning en liten film












































2 kommentarer:

  1. Godingar. Roligt att se dem på film. Tänk så hjälplösa de är när de "kryper" omkring helt blinda och bara söker efter någon "kompis" att krypa intill.

    Skönt att Tindra mår bra, klart man blir orolig. Håller med om att det är bättre att kolla en gång för mycket än att kolla försent.

    SvaraRadera
  2. De är söta som socker och de ser väldigt välmående ut. Skulle vilja ha dem allihop!
    Katarina

    SvaraRadera