torsdag 28 maj 2009

Dygn 10

Vega



Det är så kul att se samspelet mellan Tindra och valparna eller snarare deras instinkt. Tindra som spenderar den mesta tiden utanför lådan eller gåendes efter mig i köket i förhoppningen om att få mer mat. Jag tar det lite lugnt med maten igår var hon lite spänd i ena juvret och jag mjölkade ur det gäller att hitta rätt balans.Men trots hennes turer så är hon så noga med att se till de små och det är precis som om hon känner på sig att nu är det dags för mat. För valparna kan ligga och sova gott men när Tindra hoppar i lådan och börjar tvätta dem då är det full fart mot bästa tutte. Hon sitter dagtid och diar dem och eftersom tuttarna inte är så fasta längre =) så kommer hon till bra att tvätta dem samtidigt. På natten så ligger hon ner och jag börjar tro att de ligger och suttar från och till hela natten för var gång jag vaknar till så hör jag det där ljuvliga ljudet precis som när babysar ammas. Allt är nästan oförskämt bra härifrån valplådan.
Orion och Castor

Lyra,Castor,Vega och Mira

Lyra

2 kommentarer:

  1. MEN VEGA!!!! inte skall du väl visa "rumpan" på nätet...fniss...

    SvaraRadera
  2. De är så fina alla valparna. Jag blir så sugen men måste tyvärr vänta. Ronja är ju gammal som du vet och jag fasar för den stund när hon inte finns mer, älskar henne så mycket. En dag ska jag ha en ny hund men av sociala skäl vill vi vänta.. kanske det inte håller så länge. Får hoppas att du fortfarande har valpar då.
    annette

    SvaraRadera